10 Haziran 2014 Salı

Evde Kolay Pizza Yapımı



Geçen Ankara'ya gittiğimde annemden teyzemin meşhur poğaça tarifini aldım.Pazar günü akşamın bir vakti eve döner dönmez başladım uygulamaya.(Pazartesi mesaisine rağmen!) İlk hamur yoğurma denememdi, baktım sıkıntı yok bende bir sevinç bir sevinç; eteklerim zil çalıyor. :)
Geçenlerde ben bu hamurdan bir de PİZZA mı denesem acaba diye düşünürken bir baktım yapmışım oda olmuş! :))
Neyse gelelim asıl mevzuya;
Hamur için:

3 adet yumurta (2 si içine biri dışına)
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı ılık su
1 kibrit kutusu büyüklüğünde yaş maya
Alabildiği kadar un
Biraz tuz ve şeker

Sos İçin:
Salça
Su
Taze kekik
Çeşitli Baharatlar

Üzeri İçin:
Salam
Sucuk
Kırmızı ve yeşil biber
Konserve mısır
Dilimlenmiş zeytin
Kaşar Peyniri
(Aslında malzemeler tamamen sizin isteğinize kalmış;)

Önce mayayı suda erittim, (su çok sıcak olmamalı) sonra yumurta,süt ve sıvı yağı ekledim tüm sıvının içine yavaş yavaş un ekleyerek yoğurdum.Bu hamurun özelliği tepside mayaya gelmesi onun için hamur hazır olunca beklemeye gerek yok.Resimde de görüldüğü gibi ben pizzalarıma pide görüntüsü verdim.Hem Türk hem İtalyan melez benimkiler. :) Neyse konuyu dağıtmıyorum, tepsiye yağlı kağıt serdim şekil verdiğim hamurları tepsiye dizdim.Hamurların iç kısmına sosumu sürdüm.(Sosta bir numara yok hepsi hafif koyu kıvamda olacak şekilde karıştırılacak.) Onunda üzerine hazırladığım harcı eşit olarak paylaştırdım.Kenarlarına da yumurta sürdüm.Başladım pişirmeye yalnız kaşar peyniri tam pizzalar pişmek üzere iken rendelenmiş bir şekilde bolca koydum üzerine fırının kapağını kapattım iyice erimesi için bıraktım.Biz yedikten sonra kalanını buzdolabı poşetine koyup dondurdum.Yiyeceğim zaman onu da fırında yeniden ısıttım çok fark olmuyor sadece kaşarlar ilk piştiğindeki gibi kalmıyor. Tavsiyem; buzluğa koyacaklarınızın üzerine kaşar peynirini yiyeceğiniz zaman eklemeniz.Sonuç beni fazlasıyla memnun etti, umarım sizleri de memnun eder! :)) (Bu arada bardaktaki ayran değil kefir, tavsiye edilir. :)

Afiyet Olsun!






2 yorum:

  1. çok güzel olmalı,ellerinize sağlık
    pizzaya bayılırımmm,ama şu sıralar hamur işinden uzak durmam lazım :(

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, arada kaçamak yapmayı düşünürseniz tavsiye ederim! :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...