7 Temmuz 2014 Pazartesi

Yoğurtlu Bulgur Salatası


NE OLURSAN OL BENİM SOFRAMA GEL! 


Madem mübarek Ramazan Ayı içindeyiz, sofralarımızı genişletelim yeni tabaklar ekleyelim kalbimizi genişletelim yeni insanlar ekleyelim.Her zamanki halimizden daha hassas daha anlayışlı olmamız gerekiyor.Orucumuzu ALLAH için tutuyoruz başkası için değil o yüzden asabiyete sınır koyup davranışlarımıza dikkat edelim. :) Kalabalık sofraların kıymetini bilin bendeniz gibi iftarda ve sahurda radyo eşliğinde olabilirsiniz.Sonra da bu tabak ve içindeki nimet gibi uyumsuzluğun kitabını yazarsınız! :) Buradan Ankara'da yaşayan sevgili aileme selamlarımı iletiyorum, onları çok sevdiğimi söylemek istiyorum! :) (İşte bunlar hep radyodan:)

"Dilleriyle insanları kıranları ibadetleri temizleyemez." Hz.Muhammed(s.a.v)


Gelelim fotoğraftaki  yoğurtlu salataya;
Malzemeler:
İnce Bulgur
Köy yoğurdu(Zevkinize kalmış)
Dereotu
Salça
Nane
Kırmızı Biber
Kekik
Tuz
Yapılışı:Göz kararı bulguru bir kabın içine koyun üzerine bulgurların yumuşaması ya da başka deyişle şişmesi için sıcak su ilave edin,benim bulgur çok ince olduğu için suyu çok fazla abartmadım ben.Bulgur kendi halinde orada şişmeye çalışırken, siz başka bir kapta yoğurdu suyla güzelce özeyin yani krema kıvamına getirin.Yumuşayan bulguru ve yoğurdu karıştırın.Dereotunu kıyılmış bir şekilde karışıma ekleyin.
Benim gibi içindeki yiyecekle gayet uyumsuz olan mor bir tabağa koyabilirsiniz. :) Daha sonra ocakta salçalı sosu hazırlayın.(Ocak+tava+yağ+salça+biraz su)Tabağa aldığınız bulgur salatasının üzerine gezdirin.Baharatları da zevkinize göre üzerine ekleyebilirsiniz.İçindeki malzemeleri arttırmak ya da azaltmak tamamen sizin zevkinize kalmış. :) Bu arada sofrada ki Semazen biblosunu bu yazımda anlattığım Konya Gezim sırasında almıştım. :)

Hayırlı İftarlar, Afiyet Olsun...:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...